Kabelmaatschappij Ziggo heeft het afgelopen kwartaal opnieuw veel klanten verloren aan concurrenten op de markt.

Het aantal abonnementen viel met 87.000 terug tot een kleine 9,8 miljoen. Dat komt neer op een verlies van 56.600 klanten, maakte moederbedrijf Liberty Global woensdag bekend.

Ziggo is begin dit jaar gefuseerd met branchegenoot UPC. Het samengaan koste het bedrijf in het eerste kwartaal ook al behoorlijk wat klanten. Ziggo staat naar eigen zeggen voor “de uitdaging om Ziggo meer bekendheid te geven in het voormalige UPC-servicegebied”.

Ook had het bedrijf last van enkele prijswijzigingen. Voor de vroegere UPC-klanten werden diverse producten onlangs duurder.

Aanvullende maatregelen

Ziggo hield zijn verkoopactiviteiten tot medio mei op een relatief laag niveau. Dit, om de introductie van Horizon TV bij bestaande klanten in het voormalige gebied van Ziggo “zo gecontroleerd en soepel mogelijk” te laten verlopen.

De onderneming heeft inmiddels aanvullende maatregelen genomen om de prestaties op te schroeven. De komende maanden worden hiervan de eerste positieve resultaten verwacht.

Moederbedrijf Liberty Global, 's werelds grootste kabelbedrijf dat in veertien landen actief is, zag zijn omzet concernbreed in het tweede kwartaal met 0,7 procent afnemen tot 4,6 miljard dollar (4,2 miljard euro). Daarbij liep het nettoverlies op tot bijna 410 miljoen dollar, tegenover ruim 241 miljoen dollar een jaar eerder.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl